Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A jelen felület arra szolgál, hogy Ön eldönthesse, hozzá kíván-e járulni a weboldalon használt egyes süti-típusok alkalmazásához.

Termékek Menü

PickPack pont

PickPackPontra

szállítás 20.000 Ft-tól

ingyenes

Miért nincs több kis whiskey-gyártó?

Ez egy rövid kis poszt lesz, egy vásárlónkkal folytatott beszélgetés eredményeként született. Itthon ugye azt tapasztaljuk, hogy egyre több kis pálinkagyártó manufaktúra alakul. Ezek zömében igényes, gyakorlatilag kézműves párlatokat kínálnak, nem épp alacsony árakon. Hogy a számításuk bejön-e, az persze változó, de kétségtelen, hogy néha nagyon finom italokra bukkanhatunk náluk. 
 
 
Az ír whiskey történetét olvasgatva láthatjuk, hogy napjainkban a gazdasági törvényszerűségek és a történelem viharai következtében már csak néhány - igen komoly méretű - gyártó kezében összpontosul az ír whiskey-gyártás. A vásárlónk azon morfondírozott, miért lehetséges, hogy egy ilyen komoly múlttal rendelkező italt nem gyártanak sokkal többen, nem alakulnak az itthoni pálinka manufaktúrákhoz hasonlóan whiskey manufaktúrák?
 
Nézzük a legvalószínűbb választ. Egy új lepárlót alapítani persze sok pénz, és nyilván arrafelé is lehetnek különböző, az állam részére fizetendő letétek, vagy díjak. Szükség van helyre, felszerelésre, jó szakemberekre, és persze megfelelő alapanyagra.
A fő probléma azonban az lehet, hogy a whiskey-t - szemben mondjuk a pálinkával - érlelni kell, egy minőségi italt minimum 6 évig. Ebből következik, hogy az amúgy is komoly invesztícióval beindított vállalkozás legkorábban mondjuk a hetedik (!) évben tud bevételhez jutni, miközben folyamatosan működik, minden évben termelnie kell, és évente elkezdeni az új whiskey érlelését.
 
Ez pedig már bődületesen sok pénzt igényelne, ráadásul egy új piaci szereplő esetében azért egyáltalán nincs arra garancia, hogy a hetedik évben piacra kerülő terméket valóban sikerül az elvárt, prémium árszinten értékesíteni. Ehhez a jó terméken kívül komoly marketing is kell, ahol ráadásul a bevezetőben említett nagy cégekkel szemben kéne eredményt elérni, az ő tortájukból kellene kihasítani egy kis szeletet.
 
A fentiek alapján mindenképp azt javasoljuk a whiskey barátainak, hogy inkább a meglévő gyártók választékából keressenek egy számukra kedves változatot, mintsem hogy a saját márka megalkotásán törjék a fejük.
 
Viszont azért siker storykat is hallani néha, melyek közül az egyik a KOVAL kis whiskey főzde története. Termékeiket itt megtalálhatod!
Tartalomhoz tartozó címkék: whisky whiskey