A Johnnie Walker a minőségi skót whisky szinonimája
Kék, piros vagy arany Johnnie Walker? Limitált kiadás, egy literes kiszerelés vagy extra ízvilág? Melyik az a típus, ami leveszi a lábáról és koccintásra sarkallja? Valamint miről tanúskodnak ebben a tekintetben a “nagy világ” eladási számadatai?
Évente megközelítőleg 150 millió palack whisky. Ez azért már koccintásra okot adó statisztika! Ráadásul nincsen benne semmiféle túlzás. A világ több mint 200 országában ismerik, és szeretik a márka megtestesítette minőséget. A skót whiskynek párja nincsen, és ezt a mondást megerősíteni kívánja a márka minden egyes termékével. De mitől vált ennyire sikeressé a vállalat?
Négyzet alakú palack és 24 fokban döntött felirat
Az újítások nagyrészt az alapító fiának köszönhetőek. Így a négyzet alakú palackozás is az ő fejéből pattant ki. Ám ennek a megoldásnak nem a meghökkentés volt az elsődleges célja. Ennél sokkal prózaibb ok állt a háttérben. Ugyanis a négyzetes formának hála csökkent a palacktörések száma, ráadásul helytakarékosság tekintetében is jól teljesít a találmány. A felirat dőlésszöge ezzel szemben abszolút az érzékekre ható húzás. Ezzel a trükkel ugyanis lényegesen látványosabbá varázsolható a palackokat díszítő szöveg, ellentétben egy átlagos gravírozással.
A Johnnie Walker keverékek különböző generációk tagjait hozhatják össze
Az 1900-as évek elején alapított cég és a palackokba zárt aranybarna nedű olyan nyelv, amit évtizedekkel ezelőtt is ugyanolyan jól beszéltek a whiskyrajongók, mint ma. Ennek az évszázadokat átívelő népszerűségnek köszönhetően, a fiatalok és idősek az asztalnál ülve akár szavak nélkül is megérthetik egymást. Már ha a téma a Johnnie Walker és annak egyedisége, karakteressége.