Johnnie Walker
Keep Walking. Mindenki ismeri a Johnnie Walker Whisky szlogenjét: egyszerre ösztönöz minket optimizmusra, haladó gondolkodásra, és arra is, hogy megízleljünk egy grandiózus scotchot, amelynek története a 19. század elején kezdődött!
Az ifjú John Walker 1819-ben veszítette el az édesapját. A fiatalembert nem temette maga alá a gyász, hanem megtalálta élete hivatását: úgy döntött, készít egy felejthetetlenül finom scotchot, amelyet manapság Johnnie Walker Whisky néven ismerünk. Walkerék eladták a családi gazdaságot, és az árából hősünk megvette a saját boltját. John Walker már 1820-ban árulni kezdte saját whiskyjét szülővárosában, a skót East Ayrshire-ban található Kilmarnockban. Ő eredetileg Walker’s Kilmarnock Whiskynek nevezte ezt a nagyszerű italt, és élelmiszerboltjában bizniszelt az élet vizével. Ezekben az időkben a legtöbb bolt single maltokkal kereskedett, azonban ezek nem mutattak egységes, hosszú időn át fennmaradó minőséget. John megnyomta az újratervezés gombot, és keverni kezdte a single maltokat, blendje pedig konzisztens whiskynek bizonyult, kiállta az idő próbáját.
John Walker 1857-ben elhunyt, ezért fia, Alexander és unokája, ifjabb Alexander Walker vették át a családi vállalkozást. Az új generáció alaposan felpörgette a whisky forgalmát: az alapítónál még csak az üzlet bevételeinek 8%-a származott whiskyből, míg Alexanderék esetében ez 80-90%-ra ugrott. Ekkoriban érkezett meg Kilmarnockba a vasúthálózat, ami elvitte a whiskyt a nagy hajókhoz, szétszórva a Johnnie Walkert a világ mind a négy sarkába. Alexander érdekeltté tette a kapitányokat a whiskyk eladásában, és hamarosan első fecskéje, a Johnnie Walker Old Highland Whiskyje az egész világon elérhetővé vált.
1860-ban Alexander Walkernek támadt egy remek ötlete: négyzet alakú üvegpalackban dobta piacra a Johnnie Walker Whiskyt, mert így jóval több üveg fért el ugyanazok a területen, és a törött üvegek száma is jelentősen csökkent. Az is Alexander fejéből pattant ki, hogy a legendás vörös címkét 24 fokos szögben, azaz döntve helyezzék a whiskysüvegre, mert ezáltal lényegesen nagyobbnak és látványosabbnak tűnik a rajta lévő szöveg. 1909-ban jött a következő döntő fordulat a márka életében: a Kilmarnock Whisky helyett már csak Johnnie Walkerként emlegették az ikonikus italt, és ekkor jelent meg először a sokat emlegetett szlogen: „Born 1820-Still Going Strong!” (szabad fordításban: Született 1820-ban, és azóta is egyre acélosabb!). Ugyanekkor jelentek meg a különböző színű címkék, a Johnnie Walker Red Label Whisky és a Johnnie Walker Blue Label Whisky.
A Johnnie Walker Whisky teljesen leállt az első világháború alatt, majd a vállalat 1925-ben csatlakozott a Distillers Companyhoz. 1986-ban a Guiness kaparintotta meg a Johnnie Walker Distillery-t, aztán egyesült a Grand Metropolitannel. A 20. században a Johnnie Walker igazi popkult whisky lett, dalszerzők és filmkészítők tették halhatatlanná a hírnevét. A Johnnie Walker napjaink egyik legismertebb whiskyje, amelyet több mint 200 országban értékesítenek. A brand tulajdonosa a Diageo.