Chivas Regal Whisky kínálatunk
James és John Chivas egy mindentől távoli skót gazdaságban nőttek fel. Már egészen fiatalon észrevették, hogy a körülöttük lévő világ folyamatosan változik, így gyorsan kicsinek bizonyult számukra az a környezet, amelyet az otthonuknak neveztek. Belevágtak egy hatalmas sétába, és három napig tartó kimerítő gyaloglás után eljutottak Aberdeenbe, egy olyan városba, amely tökéletesen illett nagyratörő ambícióikhoz. Hamarosan jövedelmező munkát találtak ebben a nyüzsgő skót városban, 1842-ben a két fivér nyitott egy közös üzletet az aberdeeni King Street-en, ahol kávét, egzotikus fűszereket, francia brandyt és karibi rumot árultak a tehetősebb érdeklődők számára. A biznisz úgy beindult, hogy hamarosan a Chivas Brothers királyi engedélyt kapott arra, hogy termékeket szállíthasson Viktória királynőnek.
James figyelmét pedig egyre jobban felkeltette az ízek, illatok és különleges zamatok csodája. Az 1850-es években derék Jamesünk nem tudott ellenállni a kísértésnek, és úgy döntött, hogy eleget tesz módos ügyfelei kérésének, akik régóta egy lágy scotchra vágytak. Az 1860-as években jelent meg a Chivas első blendelt whiskyje, a Royal Glen Dee, amit hamarosan a Royal Strathytan követett.
Aztán jött a mindent megváltoztató századforduló! A 20. század első éveiben a Chivas-fivérek elkészítették a mai Chivas Regal előfutárát, amely a virágzó gazdaságával luxuscikkekre egyre fogékonyabbá váló Amerikai Egyesült Államokba is eljutott, és viszonylag gyorsan kirobbanó sikert aratott. A Chivas idővel olyan felkapott branddé vált, hogy 1949-ben megvásárolta a Seagram’s, így világszerte még többen ismerték meg a vállalat nagyszerű whiskyjeit. 1950-ben a cég megvásárolta a Strathisla lepárlóüzemet, Skócia legrégibb distilleryjét, és ennek single maltja adja a csodás Chivas blendek szívmalátáját.
A kezdeti örömök után sötét árnyék borult a Chivas Regal Whisky amerikai terjeszkedésére: a szesztilalom és a második világháború kérlelhetetlen kegyetlenséggel gyilkolta a skót whiskyvállalat üzleti sikereit. Szerencsére a komor történelmi események sem tudták tragikusan megtépázni a Chivas Regal nimbuszát, mert a brand újraindult, és újabb sikereket könyvelhetett el. A Chivas hamarosan a 20. század egyik divatwhiskyjévé vált, például Frank Sinatra sem lépett színpadra, ha nem kapott előtte a backstage-ben pár korty Chivas Regalt (később a Chivas támogatta a híres énekes Diamond Jubilee turnéját is 1990-ben). 1997-ben bővült a Chivas kínálata, és megérkeztek a polcokra a hosszú érleléssel hódító scotchok. Ekkor égett be a köztudatba a Chivas Regal 18 Years Whisky, 2005-ben pedig ezt a Chivas Regal 25 Years Whisky követte-mindkettő azóta is a rajongók kedvence.