Stolichnaya vodka
A vodka krónikásai szerint a Stolichnaya életében minden 1938-ban kezdődött. Ekkor alakult ki ugyanis a Stolichnaya ikonikus alapreceptje, amely később egyre izgalmasabb átalakulásokon ment keresztül. 1948-ban a cár által 1901-ben épített katedrális, a Latvojas Balzams lett a Stolichnaya vodka gyártásának központja.
Az ital palackozása Rigában, Lettország történelmi fővárosában vette kezdetét. 1953-ban debütált a Stolichnaya jellegzetes címkéje, a brand pedig már 1962-ben megmutatta, milyen úttörő az ízek területén: a Pepper and Honey & Herb volt az első kereskedelmi forgalomba kerülő ízesített vodka az egész világon. 1963-ban a Stolichnaya vodka aranyérmet nyert a Lipcsében megrendezett Messe World’s Fair-en, és ennek emlékére születtek meg a címkén látható ikonikus szimbólumok. 1972-ben a Stolichnaya vodka meghódította az Amerikai Egyesült Államokat: ez volt az első szuperprémium vodka, amely képes volt bejutni az amerikai piacra, és ott kirobbanó sikereket ért el.
1975-ben a Stolichnaya vodka kilépett a világűrbe: az Apolló-küldetés tagja, Alekszej Leonov ugyanis ezt a nagyszerű italt ajánlotta az amerikaiaknak, mikor az űrhajójuk bedokkolt a Szojuz 19 űrállomáson. 1986-ban a Stolichnaya még szélesebbre nyitotta a gyümölcsös ízű vodkák univerzumát, és bemutatta a Limonnayát, a világ első citromos ízesítésű vodkáját. 1996-ban kezdetét vette az ízek forradalma, és meglepően új aromákkal kápráztatták el a vodkakedvelőket: megjelent a málnás, vaníliás, fahéjas és körtés Stolichnaya.
A vízválasztó 2003-ban vált a Stolichnaya vodka a kategória szuperprémium italává. Aztán még tovább bővült az ízek palettája, és 2006-ban jött a Stolichnaya Blueberi a maga krémesen vajas varázsával és eukaliptuszos jegyzeteivel, majd 2014-ben a Stolichnaya Ginger koronázta meg a márka káprázatos evolúcióját. A Stolichnaya most is ott tartja az ujját a 21. századi fejlődés ütőerén: legutóbb gluténmentes vodkát alkotott, hogy az egészséges ital kihívásának is eleget tegyen.