A Johnnie Walker minősége évszázadok óta változatlan
1820-ban, azaz több mint két évszázaddal ezelőtt megszületett a Johnnie Walker. A kis skóciai városból szárnyakat kapó ötlet, mára hatalmassá nőtte ki magát, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy évente nagyjából 150 millió palackkal adnak el világszerte a kelendő nedűből.
A Johnnie Walker szögletes üvege a nem mindennapi sokoldalúság jele
Számtalan legenda kapcsolódik a márkához és természetesen a gyártóhoz. Ebben nincsen semmi meglepő, hiszen nem pár évtized telt el, amióta a skót whisky útjára indult. Ám, ami nem a félig-meddig hiteles históriák, hanem a bizonyítható tényszerűségek közé tartozik, az a palack alakjának kialakulása. Mert azért az könnyen belátható, hogy a szögletes forma még manapság sem mondható mindennaposnak. Hát még 200 évvel ezelőtt. Pedig az ötlet, túl azon, hogy roppantul látványos végeredményt hozott magával, praktikus célokat is szolgált.
A Johnnie Walker „kocka” elképzelésével nagyot szakított?
Igen! Na, de hogy tud egy szögletes formavilág pénzt hozni a házhoz, ebben az esetben a gyártó portájára? Nagyon egyszerűen. Az alapító John Walker fia felismerte, hogy túlságosan sok palack törik el a csomagolás, szállítás során, aminek a logisztikáját megoldani amúgy sem egy egyszer egy. Addig-addig gondolkodott, mi tévő legyen, míg kipattant a fejéből a szögletes üveg szó szerint formabontó elgondolása. Így egyrészt nagymértékben lecsökkent a törések száma, tehát az anyagi veszteség jócskán mérséklődött, másrészt a palackok szállítása kifejezetten könnyűvé vált, lévén több elfért egy helyen, és az egymásra helyezésük sem jelentett kihívást.